Farmerama

Az egyik legélvezetesebb online játszható farmos fejlesztős játék, a Farmerama amely vicces is izgalmas is, amelyet a Bigpoint fejlesztett sok más hasonló böngészős játék mellett. sok ilyen farmos játékot kérünk még ;)

Farmerama

Farm, Szédűlt szántó épületei
tanyaház
A tanyaház a farm és a szántó központi épülete, ide érkeznek a vevők. Egy nap a nem prémium gazdák 6 vevőt fogadhatnak, és összesen 12 vevőt várakoztathatnak.
malom
A malomban készülnek az állatok élelmezéséhez használt tápok.
derítő
A kemikáliatartályban a szupertrágyáid raktározhatod, valamint vásárolhatsz is itt némi farmaranyért.
víztározó
A víztározóban mindig megnézheted éppen mennyi víztartalékod van.Itt vehetsz is.
kombájn
A kombájn alatt fogadhatsz fel aratómunkásokat, vetőgépet és állatgondozókat is. A kombájn elérhető a kerge kerten is.
pajta
A pajtában raktározhatod a terményeid, állataid, a különböző alkatrészek mennyiségét is itt nézheted meg.
További információk:

Város épületei
Város épületei
Őrtorony: Prémium felhasználóknak érhető el. Csősz kapcsolható be itt, aki automatán leszedi a gyümölcsöket a fáról.Prémium számlát váltani a BANK-ban lehet.
Ajándékküldő: Barátaidnak küldhetsz naponta legfeljebb 5 ajándékot(FarmAranyért többet), személyenként 1-et. Fogadni mindenki maximálisan 18 darab ajándékot tud.
Repülőtér: Gyűjtened kell pilótapontokat! 200 pilótapontért veheted a repülőórákat és összesen 4000 repülőórát kell gyűjtened, hogy eljuss a Bahamarama-ra. Pilótapontokat szintlépésnél kapsz, illetve a KEREKKERÉKEN nyerhetsz, de vásárolhatsz is FARMARANYÉRT. Kacsa Katát felbérelheted, hogy szórja be a földed permettel ami által +50% termést és +50% Tapasztalati Ponntot kapsz aratáskor. Felbérelheted arra is, hogy szomszédod farmján átrepülve üzenetet vigyen tőled-neki.
Magtár: Szintednek megfelelő vethető növényeket vásárolhatsz itt. A PIAC-on sokszor olcsóbban, nagytételben veheted meg a magokat.
Gazdakör: A gazdaköri küldetések helye. Sok jutalom vár ha teljesíted ezeket. Teljes leírást a feladatokról a Táblázatok,Listák menüpont alatt találsz Gazdaköri feladatok név alatt.
Ácsműhely: Ahhoz, hogy állatokat tudj nevelni ólakat, kifutókat, istálókat kell venned. Ezeket itt veheted meg. Alapban jár hozzá állat, neked csak etetned kell őket.
Gazdaújság: Csak a német verzióban érhető el, különböző hírek vannak benne.
Idegenforgalmi iroda: Itt tudod a farmod lefényképezni. A kész képet megmutathatod másoknak, illetve dekorációs keretet adhatsz hozzá. Ha a kép elkészült, a játékosok tudnak szavazni rád. Benevezheted farmodat olyan, a játéktól független versenyekre is, mint a FARMKÉPEK. A Farmképek versenyt a MÁnia oldalak menüpontból éred el.
Piac: Más játékosokkal folytathatsz kereskedelmet. Vásárolhatsz állatokat, terményeket, egyebeket. A feleslegessé vált dolgaid, itt eladhatod.
Bank: Itt vásárolhatsz farmaranyat, vehetsz prémium számlát és a akciós dolgokat is itt találod. Figyelj oda! A bankban valódi pénzért vásárolhatsz dolgokat!
Faiskola: A szintednek megfelelő facsemetéket veheted itt meg.
Műhely: Szerszámok segítségével építhetsz különböző műhelyeket. Ezek fejlesztett ólak amiket már meglévő ólra kell ráraknod miután megépítetted. A szerszámokat aratáskor kaphatod, barátok küldhetik szerszámosládában, gazdaboltban veheted meg farmaranyért vagy a KEREKKERÉKEN nyerheted.
Gazdabolt: Itt vehetsz XL/XXL fa- és ólfejlesztéseket, dekorációs ellemeket egyébb akciós dolgokat. Az ellenértéke Csengő Pengő vagy Farm Arany.
Posta: A postán küldheted el üzeneteid barátaidnak. Felvehetsz más játékosokat barátnak. A posta a kapcsolattartás eszköze.
Kerekkerék: Egyfajta szerencsekerék. Napi egy pörgetést kapsz ingyen. Összesen 5 ilyen pörgetést tartalékolhatsz, ha elfogy, vehetsz farmaranyért. A nyeremények sokfélék, de mindig a szintednek megfelelőek.
Bahamarama
14. szinttől lehetőséged van pilótapontokat gyűjteni, hogy a BAHAMARAMA szigetre juss. A Bahamarama egy trópusi sziget, ahol különleges növényeket termelhetsz, állatokat nevelhetsz. A Bahamarama fizetőeszköze a PálmaPengő(PP). 1 PálmaPengő= 10 CsengőPengő. A bahamarama-n különválik a vetőmag a betakarított növénytől. A piacon csak kész terményt vásárolhatsz, a boltban csak vetőmagot. Minden vetéshez a boltban vett magra van szükség.
Reptér+Hangár
A városban találod a repülőteret és a hangárt. Amíg nem tudsz a szigetre repülni, mind a két helyen a hangárt látod. Gyűjtened kell pilótapontokat. Szintenként a szinted*2 pilotapontot kapsz, illetve kerekkeréken nyerhetsz, vagy vehetsz farmaranyért. 200 pilótapont kell a repülőórákhoz. Miután ennyit összegyűjtöttél, elkezdheted KacsaKata pilótarepüléseit. 200 pilótapontból 200 repülési órát szerezhetsz egy óra leforgása alatt. Összesen 4000 repülési óra kell, hogy KacsaKata eljuthason a Bahamaramara. Ha végeztél a 4000 órával, a hangárban nézheted meg a pontjaid, a repültéren pedig a Bahamarama szigetre jutsz.
Hangár
Mesterségek Völgye
A termelési lehetőségek a 40. szinttől elérhetőek a számotokra.

Kétféle szakmában, kétféle gyártási területen próbálhatjátok ki magatokat, de egy farmer egyelőre csak egy szakmát választhat ingyenesen.

A választást jól gondoljátok meg, nem tudjátok a döntéseteket a későbbiekben megváltoztatni, és ebben mi sem tudunk segíteni a számotokra!!!

(Amennyiben mégis egyszerre két dolgot szeretne valaki csinálni, akkor a Bankban lehetővé tesszük ezt a számára, egy fizetős ajánlat segítségével. A lehetőség akkor nyílik meg, ha már választottál egy szakmát, majd a másikra is rákattintasz.)

Egyik a pékmesterség, a másik a lekvárfőzés tudománya. Természetesen mindenről részletes beszámolót olvashattok, de most ismerkedjünk meg az új területtel.

A Térképen mostantól megtalálható a Mesterségek Völgye.

Mint láthatjátok, két épületnek van hely. Egyik a pékség, másik a lekvárfőző. Csak rajtatok áll, melyik úton indultok el, miben lesztek igazi mesterek!

Ha sikerült szakmát választani, akkor csak rá kell kattintanotok a nektek tetszőre, és megerősíteni a döntéseteket.

A szakmák kitanulása

A szakmák fortélyainak elsajátítása két helyszínen történik: a Mesterségek völgyében, és a Gazdakörben. Ezeket felváltva kell elvégeznünk, egyiket a másik után. Nincs lehetőségünk arra, hogy valamit kihagyjunk a sorból.

Bármelyik szakmát is választjuk, első lépésben egy Gazdaköri feladatot kell teljesítenünk, amelynek eredményeképpen felépül az általunk kiválasztott üzem a Mesterségek völgyében, és ezt követi majd a szakma gyakorlása.

Miután letettétek a voksotokat egyik vagy másik lehetőség mellett, elkezdődik az igazi munka, hiszen még csak az építkezés kezdődött el, a termelés és a betanulás még várat magára.

Amíg a munkások szorgoskodnak, nekünk egy kezdő Gazdaköri feladattal kell komoly szándékainkat bizonyítani, melynek végeztével birtokba vehetjük új üzemünket.

Ennek a feladatnak a teljesítése után épül fel teljesen az adott gyárunk, és kezdhetünk neki a valódi tanulásnak. Mivel ez a feladatsor (ami egyébiránt 5 szintet foglal magába) mindkét szakmánál eltérő, így a részletes ismertetést is a szakmák leírásában találjátok majd meg.

Mivel új elemek, termékek kerülnek a játékba, ezért a megszokott Pajta is bővítésen esett át:

pajta

Baloldalon (pirossal jelöltük) a Termékek menüpont kapott helyet, itt találjátok a kész süteményeket vagy lekvárokat és az úgynevezett köztes termékeket, mint a különféle alapzselék vagy tészta alapok.

Jobboldalon (kékkel jelölve) az Éléskamra ikonja látható. Ha nem eladásra szánjuk a terményeket, illetve ajándékba érkezett valami finomság, akkor ide kerül először:

eleskamra

Első lépésben kiválasztunk egy terméket a polcról. Ekkor bal oldalon megjelenik négy lehetőség, eldönthetjük, mire is szeretnék felhasználni az adott terméket.

Balról jobbra haladva mutatom meg őket.

1. Elküldhetjük ajándékba a barátoknak/szomszédoknak. Ez beleszámít a napi 5 (7) ingyenes lehetőségbe. Egy barátunknak egy nap csak egy terméket tudunk küldeni, értelemszerűen.

2. Bedobhatjuk magába a termelésbe, tapasztalati pontokért cserébe. Ez nem egyenlő a farmon gyűjtögetett Tapasztalatponttal! Ezáltal kevesebbet kell gyakorolnunk a szakmánkat a szint teljesítéséhez. (Kevesebb süteményt/lekvárt kell előállítanunk.) Egy nap maximálisan 5 termék használható fel erre a célra!

3. "Megeheted" őket, ilyenkor valamilyen bónuszt kapunk érte. A bónusz mértéke bal oldalon felül részletesen szerepel. Természetesen minden termék más és más bónuszt nyújt a számunkra.

4. Egyszerűen elküldhetjük a Pajtába értékesítési célzattal. Ekkor a piacon értékesíteni tudjuk a már előállított készterméket.

Ha "megetted" a terméket, akkor egy új ikon kerül a farmodra, mely az élő bónuszodról, és annak fogyásáról ad tájékoztatást:

megettem

Mint látható, a kis lekvár-ikon felső része kezdett besötétedni, ezzel jelzi, hogy telik az idő. Ha az egész ikon sötét lesz, elfogyott a bónuszod.
Pékség - avagy a pékszakma rejtelmei.
Ahhoz, hogy valaki igazi pékké váljon, sokat kell gyakorolnia a pék mesterség fortélyait, és meg kell küzdenie az előtte tornyosuló feladatokkal is.

Első lépésben a Mesterségek völgyében a pék szakmát kell kiválasztanod. Amikor ez megtörtént, a városban, a Gazdakörben találod magad, ahol először fel kell építened a pékműhelyet. Ez a feladatsor a 40. szinttől elérhető.

Minden adatot az előzetes teszteredmények alapján tettünk közzé a számotokra, ez pedig magában hordozza a lehetőséget, hogy az újdonságok bevezetésekor bekövetkezhettek változások. Ezért mindent igyekszünk figyelemmel kísérni, és a lehető legrövidebb időn belül korrigálni mindazt, amiben változás történt.

Péktanonc (Gazdaköri feladat)

1. Szint
1000 búza
1000 zab
Jutalom: 250 TP, 1 csillag

2. Szint
30 tojás
Jutalom: 250 TP, 1 csillag

3. Szint
30 kecsketej
30 tehéntej
10 víz
Jutalom: 250 TP, 1 csillag

4. Szint
15.000 CSP értékben növények/állatok beszállítása (Bahamarama szigetről is)
Jutalom: 250 TP, 1 csillag

5. Szint
500 tetőcserép
500 tégla
5 gépalkatrész
Jutalom: Megszerezted a pékség első szintjét, pékség matrica, 1 csillag
Most a szokásos Térkép segítségével visszanavigálunk a Mesterségek völgyébe, és belekezdhetünk a gyártásba a pékségünkben.

Pékműhely I. szint (Mesterségek völgye)

Minél többet gyakorolsz, annál ügyesebb pék leszel, és a rangod, elismertséged ennek megfelelően változni fog idővel.

Első szinten háromféle terméket tudsz előállítani: alaptésztát, és két készterméket, zsemlét és zabkenyeret.

A különböző termékekhez más és más hozzávalóra van szükségetek.

Alaptészta:

Alaptészta
100 búza
10 víz
10 só
Pontértéke: 10

Zsemle:
100 búza
1 alaptészta
10 só

Pontértéke: 20

Zabkenyér:
100 zab
1 alaptészta
10 só
Pontértéke: 20
Ezekből a termékekből kell annyit gyártanod, hogy elérd az 1500 pontot. Ha ez megvan, egy kis ikon jelzi mindezt a számotokra a jobb felső sarokban.

Pékműhely
Arra kattintva a Gazdakörben ismét újabb feladatsort fogtok találni, ami nem más, mint a péktanonc.

Péktanonc (Gazdaköri feladat)

1. Szint
100 búza
10 víz
1 só
Jutalom: 500 TP, 1 csillag

2. Szint
1 alaptészta
Jutalom: 500 TP, 2 só, 1 csillag

3. Szint
1 alaptészta
100 búza
Jutalom: 500 TP, 3 só, 1 csillag

4. Szint
1 zsemle
Jutalom: 500 TP, 4 só, 1 csillag

5. Szint
20.000 CSP értékben növények/állatok beszállítása (Bahamarama szigetről is)
Jutalom: Pékség második szintje, 1 csillag

Pékműhely II. szint (Mesterségek völgye)

Mivel sikeresen elvégezted a küldetést, a Pékműhelybe visszatérve már a második szinten vagy, ahol bővült az általad gyártható termékpaletta két új termékkel. Az egyik az omlós tészta, a másik az epres muffin.

Omlós tészta
Omlós tészta

100 búza
10 tojás
1 tehéntej
20 só
Pontértéke: 25

Epres muffin
Epres muffin
100 eper
10 tojás
1 omlós tészta
20 só
Pontértéke: 50
A következő gazdaköri küldetés eléréséhez a jelenleg rendelkezésedre álló öt fajta termékből összesen 9000 pont értékben kell terméket gyártanod. Ha ez sikerült, vár a következő küldetés.

Pékinas (Gazdaköri feladat)

1. Szint
1 tehéntej
100 búza
10 tojás
2 só
Jutalom: 750 TP, 1 alaptészta, 1 csillag

2. Szint
1 omlós tészta
Jutalom: 750 TP, 2 alaptészta, 1 csillag

3. Szint
1 tojás
100 eper
1 omlós tészta
2 só
Jutalom: 750 TP, 2 alaptészta, 1 csillag

4. Szint
1 Epres muffin
Jutalom: 750 TP, 3 alaptészta, 1 csillag

5. Szint
30.000 CSP értékben növények/állatok beszállítása (Bahamarama szigetről is)
Jutalom: Pékség harmadik szintje, 1 csillag

Pékműhely III. szint (Mesterségek völgye)

Mivel sikeresen elvégezted a küldetést, a Pékműhelybe visszatérve már a harmadik szinten vagy, ahol vár téged a Leveles tészta, és a Leveles süti.

Leveles tészta

10 víz
100 búza
100 zab
10 kecsketej
30 só
Pontértéke: 50
Leveles süti

1 leveles tészta
100 zab
10 tojás
10 tehéntej
30 só
Pontértéke: 100
A következő gazdaköri küldetés eléréséhez a jelenleg rendelkezésedre álló termékből összesen 40.000 pont értékben kell terméket gyártanod. Ha ez sikerült, vár a következő küldetés.

Péksegéd (Gazdaköri feladat)

1. Szint
100 zab
100 búza
10 kecsketej
10 víz
Jutalom: 1000 TP, 1 Omlós tészta, 1 csillag

2. Szint
1 Leveles tészta
3 só
Jutalom: 1000 TP, 2 Omlós tészta, 1 csillag

3. Szint
10 tehéntej
1 Leveles tészta
10 tojás
20 cseresznye
Jutalom: 1000 TP, 2 Omlós tészta, 1 csillag

4. Szint
1 Leveles süti
Jutalom: 1000 TP, 3 Omlós tészta, 1 csillag

5. Szint
40.000 CSP értékben növények/állatok beszállítása (Bahamarama szigetről is)
Jutalom: Pékség negyedik szintje, 1 csillag
A küldetés végeztével ismét egy magasabb szintre léptünk a szakmában.

Pékműhely IV. szint (Mesterségek völgye)

Sikeresen elvégezted a küldetést, a Pékműhelybe visszatérve immáron a negyedik szinten vagy, ahol vár téged a Kelt tészta és a Karácsonyi süti.

Kelt tészta

100 gomba
100 búza
10 strucctojás
10 kecsketej
10 tehéntej
40 só
Pontértéke: 90


Cseresznyés túrótorta

1 kelt tészta
10 cseresznye
10 kecsketej
10 strucctojás
100 zab
40 só
Pontértéke: 180
A következő gazdaköri küldetés eléréséhez a jelenleg rendelkezésedre álló termékből összesen 150.000 pont értékben kell terméket gyártanod.

Péknagymester (Gazdaköri feladat)

1. Szint
10 tehéntej
10 strucctojás
200 gomba
10 kecsketej
Jutalom: 1500 TP, 1 Leveles tészta, 1 csillag

2. Szint
4 só
10 dió
1 kelt tészta
10 mogyoró
Jutalom: 1500 TP, 2 Leveles tészta, 1 csillag

3. Szint
1 kelt tészta
10 kecsketej
20 cseresznye
10 strucctojás
Jutalom: 1500 TP, 2 Leveles tészta, 1 csillag

4. Szint
1 cseresznyés túrótorta???
4 só
Jutalom: 1500 TP, 3 Leveles tészta, 1 csillag

5. Szint
50.000 CSP értékben növények/állatok beszállítása (Bahamarama szigetről is)
Jutalom: Pékség ötödik szintje, 1 csillag
Ezen küldetés befejeztével feltornáztuk magunkat a szakma elitjébe, immáron minden lehetőségünk adott a kedvenc süteményeink elkészítéséhez.

Pékműhely V. szint (Mesterségek völgye)

A Pékműhelybe visszatérve az ötödik szinten vagy, ahol elkészítheted a kedvenc Piskóta tésztádat, illetve a Francia lepényt.

Piskóta tészta

100 cukornád
10 tojás
10 strucctojás
10 kecsketej
10 tehéntej
100 búza
50 só

Francia lepény

1 piskótatészta
100 hagyma
100 répa
100 burgonya
10 tehéntej
100 paradicsom
50 só

Amikor azt a lehetőséget választjuk, hogy a késztermékünket a gyorsabb haladás céljára használjuk fel, akkor a következő dolgokra kell figyelnünk:
A termék felhasználásakor annyival növeli a szinten már megszerzett pontjainkat, mint amennyit az elkészítésekor kapunk érte. Azaz, ha megsütünk például egy zsemlét, akkor kapunk érte 20 pontot. Ha ezt a zsemlét felhasználjuk a szintünk növelésére, akkor azért is 20 pontot kapunk. Egy nap csak 5 darab terméket használhatunk fel a szintünk növelése érdekében.
A lekvárfőzés
Lekvárfőző tanonc (első küldetés, ennek végeztével épül fel a gyárunk):

1. szint
30 körte
30 alma
Amit ad: 250 TP és 1 csillag

2. szint
50 narancs
Amit ad: 250 TP és 1 csillag

3. szint
40 cseresznye
200 eper
10 víz
Amit ad: 250 TP és 1 csillag

4. szint
Szállíts árukat (növény és állat) 15.000 CSP értékben
Amit ad: 250 TP és 1 csillag

5. szint
500 tégla
500 tetőcserép
5 gépalkatrész (fogaskerék)
Amit ad: megnyílik a lekvárfőző üzem első szintje

Lekvárfőző inas (második küldetés):

1. szint
100 alma
10 víz
1 zselécukor
Amit ad: 500 TP

2. szint
1 alapzselé
Amit ad: 500 TP, 2 zselécukor és 1 csillag

3. szint
1 alapzselé
100 alma
Amit ad: 500 TP, 3 zselécukor és 1 csillag

4. szint
1 almalekvár
Amit ad: 500 TP, 4 zselécukor és 1 csillag

5. szint
Szállíts árukat (növény és állat) 20.000 CSP értékben
Amit ad: a lekvárfőző üzem második szintje válik elérhetővé

Lekvárfőző segéd (harmadik küldetés):

1. szint
30 körte
30 alma
10 víz
2 zselécukor
Amit ad: 750 TP, 1 alapzselé és 1 csillag

2. szint
1 Finom zselé
Amit ad: 750 TP, 2 alapzselé és 1 csillag

3. szint
20 birsalma
200 alma
2 zselécukor
1 finom zselé
Amit ad: 750 TP, 2 alapzselé és 1 csillag

4. szint
1 birsalma lekvár
Amit ad: 750 TP, 3 alapzselé és 1 csillag

5. szint
Szállíts árukat (növény és állat) 30.000 CSP értékben
Amit ad: a lekvárfőző üzem harmadik szintje válik elérhetővé

Lekvárfőző mester (negyedik küldetés):

1. szint
200 paradicsom
200 gomba
100 répa
10 víz
Amit ad: 1000 TP, 1 finom zselé és 1 csillag

2. szint
1 alap csatni
3 zselécukor
Amit ad: 1000 TP, 2 finom zselé és 1 csillag

3. szint
1 alap csatni
20 hagyma
20 alma
100 paradicsom
Amit ad: 1000 TP, 2 finom zselé és 1 csillag

4. szint
1 paradicsomos csatni
Amit ad: 1000 tp, 3 finom zselé és 1 csillag

5. szint
Szállíts árukat (növény és állat) 40.000 CSP értékben
Amit ad: a lekvárfőző üzem negyedik szintje válik elérhetővé

Lekvárfőző nagymester (ötödik, egyben utolsó küldetés):

1. szint
10 méz
40 szilva
40 alma
100 dinnye
Amit ad: 1500 TP, 1 alap csatni és 1 csillag

2. szint
1 cukorzselé
30 szilva
30 narancs
100 dinnye
Amit ad: 1500 TP, 2 alap csatni és 1 csillag

3. szint
1 cukorzselé
30 méz
40 banán
40 alma
Amit ad: 1500 TP, 2 alap csatni és 1 csillag

4. szint
1 mézes banánálom
4 zselécukor
Amit ad: 1500 TP, 3 alap csatni és 1 csillag

5. szint
Szállíts árukat (növény és állat) 50.000 CSP értékben
Amit ad: a lekvárfőző üzem ötödik szintje válik elérhetővé

lekvarfozobelseje

1. A noteszünk - itt találhatóak majd a receptek, amiknek elkészítésével szintenként újabb és újabb finomságokat készíthetünk el.

2. A polc - az eddig elkészült összes lekvárunk és itt dönthetünk a további sorsukról.

3. A pontszámláló - itt láthatjuk, hogy az eddig elkészült termékeink mennyi tapasztalati pontot hoztak a konyhára, és mennyi kell még a következő szinthez.

4. A szintjelző csík - itt grafikus formában is nyomon követhetjük fejlődésünket.

5. A Start gomb - ezzel indíthatjuk a főzést, illetve állhatunk el szándékunktól.


Vágjunk bele a közepébe.
A lekvárok elkészítéséhez egy tanulási folyamaton kell átesnünk, ez két részből áll: Gazdaköri és Üzemi feladatsorok. Csak egymás után, felváltva lehet őket elvégezni. Egy Gazdakörivel kezdünk az épület megszerzéséért, utána egy Üzemi következik, a lekvárfőzés első lépéseinek megtanulásáért. A feladatok részletesen ismertetésre kerülnek, itt most az általános működésről esik szó.

Tehát túlestünk az első Gazdakörin, van gyárunk és vannak (elméletileg) alapanyagaink a lekvár megfőzéséhez. Az első Üzemi feladatban alapzselét és egyféle lekvárt kell készítenünk. Az alapzselé és a lekvár is igényel minden esetben zselécukrot, vizet és gyümölcsöket.

A víz a farmon lévő tartályból származik, a gyümölcs a Pajtából, a zselécukor pedig felreppenő ajándék formájában érkezik aratáskor. A zselécukor más módon nem előállítható, de tehetősebbeknek FA-ért is megvásárolható.

Ha minden hozzávaló a rendelkezésünkre áll már, megkezdődhet a lekvárfőzés a Főzés gombra kattintva.

Minden recept és szint első lépése az alapzselé elkészítése. Enélkül magát a lekvárt sem tudjuk elkészíteni majd. Szintenként más és más alapzselé kell majd a lekvárhoz.

Az a hozzávaló ami nem áll rendelkezésre, piros számmal van jelölve. Amelyik hozzávalót FA-ért meg is vásárolhatjuk azonnal, az a szám mögött egy kék + jellel van kiegészítve, oda kattintva megvehetjük.

Alul középen a főképernyőn egy számláló lesz majd látható, ott állíthatjuk be az egyszerre elkészítendő mennyiséget, ami maximum 50 tétel lehet, természetesen a jegyzetlapon a hozzávalók mennyisége is eszerint változik majd.

Ezután a Főzés-re kattintva elindul a folyamat. Ezt egy százalékkijelzős órán is figyelemmel kísérhetjük majd. Ha kilépünk a játékból, a gyártás akkor is megy tovább, mint a malom esetében.

Ha elkészült a kívánt termék, akkor tapasztalati pontokat kapunk.

Akkor lépünk szintet az Üzemben, ha megszereztük az összes pontot. Ezek után ismét egy Gazdaköri feladat következik, ami megnyitja majd az Üzemi feladatok újabb szintjét, és így tovább, egymás utánban lépkedve előre.

Az elkészült alapzselék csak lekvár készítésre használhatóak, azonban a kész lekvárnak négy féle felhasználási lehetősége is van, az alábbiak szerint:

milegyenvele

Jobbról balra haladva mutatom meg őket.

1. Elküldheted ajándékba a barátoknak/szomszédoknak.

2. Bedobhatod magába a termelésbe, tapasztalati pontokért cserébe.

3. "Megeheted" őket, ilyenkor valamilyen bónuszt kapsz érte.

4. Egyszerűen elküldheted a Pajtába értékesítési célzattal.

Ha "megetted" a terméket, akkor egy új ikon kerül a farmodra, mely az élő bónuszodról, és annak fogyásáról ad tájékoztatást:

megettem

Mint látható, a kis lekvár-ikon felső része kezdett besötétedni, ezzel jelzi, hogy telik az idő. Ha az egész ikon sötét lesz, elfogyott a bónuszod.